Fraser Island

Som sagt, Fraser Island var hur bra som helst. En av de bästa sakerna jag upplevt hittills :) trots lite krångel eftersom de inte hittade min bokning och trodde jag skulle vart där dagen innan så löste sig allt till slut. Bodde på ett hostel på ön och varje dag åkte vår grupp (14 pers) ut med en fyrhjulsdriven buss. Eftersom hela ön i princip består av sand så var det ganska skumpiga turer vi talar om. Tänk er själva att åka buss i lös sand haha. Som tur var blev jag faktiskt inte åksjuk! Under de tre dagarna hann vi med att bada i olika sjöar, havspooler och en å. Vi vandrade genom skog och regnskog. Såg dingos på stranden. På kvällarna åt vi jättegod buffé. (så gott med riktig mat!!!) och sen drack vi en drink eller två innan läggdags. Svårt att förklara när jag inte kan lägga upp några bilder, men det var verkligen fantastiskt.

Om vi återgår till nutid så befinner jag mig just nu i Noosa. Jättemysigt ställe och bor på ett superfint hostel. (extra plus för gratis frukost haha). Idag har jag varit på Australia zoo (Steve Irwin zoo) hela dagen. Klappat och hållit koalor, matat kängurur, sett krokodilshow och fågelshow, och bäst av allt, vart inne på ett wildlife hospital. Såg ungefär ut som på jobbet hemma förutom att i burarna och på undersökningsbordet fanns koalor, possums och wallabies. Såg bland annat när de ultraljudade en koala och la om bandage på en annan. Kul upplevelse! :) nu har jag precis ätit min egenlagade mat (pasta med soltorkade tomater. Har avancerat från nudlarna haha). Imorgon åker jag vidare till Brisbane. Lite tråkigt att lämna Noosa efter bara två dagar, men det ska bli skönt att komma till en lite större stad! Förhoppningsvis kan jag äntligen gå på bio och se Twilight!! Hoppas att alla där hemma mår bra. Känns konstigt att det börjar närma sig jul..kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0