Mission beach

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev men det har varit ganska fullt upp och det har krånglat en del med internet. Jag lämnade Cairns i torsdags efter en vecka där. Kändes lite konstigt eftersom man började känna sig hemmastadd där och lärt känna så många. Men har redan märkt att man stöter på vissa igen på andra ställen :) just nu befinner jag mig i mission beach, men ska åka härifrån om ca en timme. Så vad har hänt sen sist? I onsdags var jag på en ridtur i regnskogen. Det var jättekul, fick bland annat bada med hästarna och se en massa. Igår gjorde jag det värsta någonsin...hoppade fallskärm! Det var helt sjukt. Var galet nervös hela dagen (skulle gjort det på morgonen, men något var fel med planet). Från att sätta sig i det här lilla planet och flyga upp till 9000ft (vet inte riktigt hur många meter det är och vill kanske inte veta heller..) sen att öppna dörren och sätta sig på kanten och kolla ner..då var jag ganska säker på att jag skulle dö. Men innan jag hann tänka mer hoppade vi ut. 25 sekunders fritt fall innan fallskärmen äntligen vecklades ut och det blev ganska behagligt. Hoppade över havet så hade fin utsikt över korallrevet innan vi landade på stranden. Galnaste jag gjort, men något av det bästa också. När vi på skakiga ben kom tillbaka till hostlet blev det ett dopp i poolen och en dusch. Sen grillade vi och gjorde en brasa på stranden. Jättemysigt :) nu sitter jag som sagt och väntar på att åk vidare. Townsville är nästa stopp och imorgon åker jag över till magnetic island. Hoppas allt är bra med er där hemma. Puss!


Kommentarer
Postat av: Angelica Sandahl

Vilken fin blogg du har! Och va kul att få följa med dej på dina äventyr! Modigt med fallskärmen....;-) all lycka och välmående önskar jag dig! Kram Angelica (frissan;-)

2012-11-10 @ 09:00:49
Postat av: Tilda

Hur gött har inte du det då?!
Njuuuut till 1000! Kramar <3

2012-11-13 @ 12:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0